ploigisih3
bottom.png
πρόγνωση καιρού από το weather.gr

1

Ώρες Γραφείων

Δευτέρα - Παρασκευή

08:00 π.μ. - 01:30 μ.μ.

Σάββατο - Κυριακή

Κλειστά

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ

ΓΥΘΕΙΟΥ & ΟΙΤΥΛΟΥ

Αριθ. Τηλ.27330-22214
Αριθ. Πρωτ.
Εν Γυθείω τη 25/12/2009

 

ΠΟΙΜΑΝΤΟΡΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ

ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ   ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΜΑΝΗΣ

κ.κ. Χ Ρ Υ Σ Ο Σ Τ Ο Μ Ο Υ

Προς το ευσεβές πλήρωμα της καθ’ ημάς Ιεράς Μητροπόλεως.

‘’Παιδίον εγεννήθη υμίν, Υιός και εδόθη υμίν’’ (Ησ. Θ’6)

   Μεγάλο και πολυδιάστατο το μήνυμα των αγγέλων στους ανθρώπους ποιμένες της Βηθλεέμ. <<Παιδίον εγεννήθη υμίν, Υιός και εδοθη υμίν>> (Ησ. Θ 6΄)

   Κάπου μέσα στα κείμενα της Αγίας Γραφἠς διαβάζουμε, ότι από τότε που ο άνθρωπος έχασε την επαφή του με τον Θεό, από τότε που η επικοινωνία του μ’ Αυτόν

σχεδόν έσβησε, ο κόσμος πάλιωσε, σάπισε στο πέρασμα των αιώνων.

   Και ο Απόστολος Παύλος σημειώνει με έμφαση, ότι όλη η κτίση περιμένει με νοσταλγία << την ελευθερία των τέκνων του Θεού>>, τη στιγμή, δηλαδή, που ο άνθρωπος θα γίνει πάλι Άνθρωπος στην πληρότητά του, με όλη την ωραιότητα και τη δόξα που περικλείει η κλήση του. Η Ημέρα, που θυμόμαστε σήμερα και γιορτάζουμε, πάνδημα, είναι η Ημέρα της Γέννησης του Χριστού, της ενσάρκωσης του Υιού του Θεού και το πιστεύουμε αυτό το Ιστορικό γεγονός της εισβολής του Θεού στην Ιστορία, ακράδαντα, εδώ και είκοσι ολόκληρους αιώνες. Και βλέπουμε, ότι μια νέα εποχή έχει αρχίσει, βλέπουμε, ότι ο παλιωμένος κόσμος μας, για τον οποίον ο μέγας και φοβερός Θεός ήταν απόμακρος, ξεχασμένος, έχει φθάσει στο τέλος του. Ο ΘΕΟΣ, ΛΟΙΠΟΝ, ΕΝ ΜΕΣΩ ΗΜΩΝ. Αυτό είναι το νόημα του ονόματος του νέου παιδιού. ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ . Ο Θεός μαζί μας, ο κόσμος μας δεν είναι πλέον ο ίδιος. Ζούμε πιά σ’ ένα κόσμο στον οποίο ο Θεός έχει έρθει. Η ίδια η Ζωή έχει έρθει. Η ίδια η Αιωνιότητα έχει έρθει.

   Και γι’αυτό ο Ευαγγελιστής Ιωάννης στο βιβλίο της Αποκάλυψης, μιλώντας για το Χριστό σάν το Τέλος, χρησιμοποιεί όχι το ουδέτερο, πού θα ήταν, γραμματικά, σωστό, αλλά το «Έσχατος». Διότι το «Τέλος» δεν είναι μια στιγμή μέσα στο χρόνο της Ιστορίας, ένα έστω συμβάν, αλλά ΚΑΠΟΙΟΣ, που έρχεται. ΝΑΙ, περιμένουμε την ημέρα, που ο Θεός θα έρθει εν δόξη, όταν όλη η Ιστορία θα ολοκληρωθή. Ας ματαιοπονούν οι Οικολόγοι. Μόνον όταν τα πάντα θα ανακεφαλαιωθούν εν ΧΡΙΣΤΩ, μόνον, όταν ο Θεός θα είναι « τα πάντα εν πάσιν». Μόνον τότε θα λάβη τέλος κάθε ακαταστασία στον Πλανήτη μας. <<Καινούς ουρανούς και καινήν γην κατά το επάγγελμα Αυτού προσδοκώμεν>>.

   Ωστόσο, ήδη, από τώρα ο Θεός είναι μεθ’ ημών, είναι μαζί μας. Ήδη μας έχει δοθεί μία άποψις του τι είναι άνθρωπος, πόσο μεγαλειώδης είναι ο άνθρωπος λόγω της κλήσεώς του και τι μπορεί να γίνει δια της μετοχής στο Θεό.

   Αυτή είναι η προσφορά των Χριστουγέννων. Ο Θεός δίνει την Αγάπη Του, δίνει τον εαυτό Του - όχι μόνο στα Τίμια Δώρα της Θείας Ευχαριστίας, - αλλά και με κάθε δυνατό τρόπο είναι έτοιμος πια να μπεί στη ζωή μας, να πληρώσει τις καρδιές μας, να θρονιαστεί στη διάνοιά μας, να γίνει η θέληση της θέλησής μας. 

     Πρέπει, πιά να τόχουμε καταλάβει, αφού το κατάλαβαν και οι φιλόσοφοι αρχαίοι μας πρόγονοι και γράψανε και μια αρχαία τραγωδία, πού υπάρχει στη δικιά μας ελληνική παράδοση, πού με εκπληκτικό τρόπο ζωγραφίζει αυτή τη κατάσταση. Δηλαδή, τη αδυναμία της αυτοσωτηρίας,   της   αυτοπραγμάτωσης, της αυτοθέωσης του ανθρώπου. Είναι η περίφημη τραγωδία του Αισχύλου «Προμηθέας Δεσμώτης». Αυτή, ακριβώς, η κατάστασις της πλήρους απελπισίας επικρατούσε στην πρό Χριστού εποχή. Ευτυχώς όμως ακούσαμε σήμερα στο Αποστολικό Ανάγνωσμα «Ότε ήλθε το πλήρωμα του χρόνου εξαπέστειλεν ο Θεός Τον Υιόν Αυτού». (Γαλ. Δ΄4). Όταν, δηλαδή, ήλθεν ο καιρός πού οι άνθρωποι κατάλαβαν τη αδυναμία τους να σωθούν με δικές τους δυνάμεις, εισελαύνει, μπαίνει ο Θεός στην ιστορία. Και, Δόξα Τω Θεώ, εμείς ζούμε σ’ αυτή την εποχή της βασιλείας του Θεού στη γή. Όμως, περιμένει διακριτικά   να Του δώσουμε τον εαυτό μας, να απαντήσουμε στην Αγάπη Του, με την αγάπη μας και στην εμπιστοσύνη Του με την πίστη μας εις Αυτόν, πού έστειλε μοναδικόν Σωτήρα, ώστε ο καθένας χωριστά και όλοι μαζί στην Εκκλησία Του να γίνουμε το «ελθέτω η Βασιλεία Σου», η απαρχή, δηλαδή, της ολοκλήρωσης του χρόνου, η «καινή κτίσις». Τότε, και μόνον τότε, όλη η κτίσις, που «συνωδίνει και συστενάζει» με τον πεσόντα άνθρωπο θα ελευθερωθή, όπως μετά βεβαιότητος, παρατηρεί ο Απόστολος των Εθνών Παύλος.   Τότε και μόνον τότε, θα εκπληρωθή ο υποκάρδιος πόθος των κηρύκων της υψηλής Ουμανιστικής Φιλοσοφίας και των εκπροσώπων του οικολογικού κινήματος δια την σωτηρίαν του περιβάλλοντος.

   Ας επιστρέψουμε, λοιπόν, στον ήδη, εν μέσω ημών παρόντα Κύριο, τον «ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ»,   δια να φύγει η καταχνιά και ο ύπερθεν των κεφαλών μας φόβος και να ανατείλη η ελπίδα. Δόξα τω Θεω για την αγάπη Του. Δοξα τω Θεώ για την εμπιστοσύνη Του στον άνθρωπο. Δόξα τω Θεώ για την άγκυρα της ελπίδος, πού μας έδωκε, τον Εμμανουήλ,  «ο εστι μεθερμηνευόμενο μεθ’ ημών ο Θεός»

   Ευχόμεθα από καρδιάς. «Ευλογημένα και αληθινά Χριστούγεννα»

Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ

+ Ο ΜΑΝΗΣ Χ Ρ Υ Σ Ο Σ Τ Ο Μ Ο Σ

footer

Δημιουργία ιστοτόπου ΑΔΑΜ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ

  • Πέμπτη 14 Δεκεμβρίου

    Θύρσου, Λευκίου, Καλλινίκου, Φιλήμονος, Απολλωνίου, Αρριανού μαρτ.
  • Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 6 επισκέπτες